Ruilen en Garantie

Bij Ecoshop24 is het uiteraard mogelijk je bestelling te ruilen of retourneren (mits je bestelde product niet onder een wettelijke uitzondering valt. Dit kan binnen 14 dagen na ontvangst van je complete bestelling. Gebruik hiervoor bij voorkeur het retourformulier dat je kunt downloaden onderaan deze pagina. We zouden het fijn vinden als je ook even een mail stuurt naar info@Ecoshop24.nl.nl als je wilt ruilen of retourneren, zodat wij alvast op de hoogte zijn.”

Je kunt het artikel retour sturen naar:

Ecoshop24
Hoefbladhof 7
2215DV Voorhout

Herroepingsrecht

Je hebt het recht je bestelling tot 14 dagen na ontvangst zonder opgave van reden te annuleren. Je hebt na annulering nogmaals 14 dagen om je product retour te sturen. Je krijgt dan het volledige orderbedrag terug. Indien je gebruik maakt van je herroepingsrecht, zal het product met alle geleverde toebehoren en – indien redelijkerwijze mogelijk – in de originele staat en verpakking aan Ecoshop24.nl geretourneerd worden. Om gebruik te maken van dit recht kan je contact met ons opnemen via info@Ecoshop24 nl. Wij zullen vervolgens het verschuldigde orderbedrag binnen 14 dagen na aanmelding van je retour terugstorten mits het product reeds in goede orde retour ontvangen is. Je dient daarbij een volledig ingevuld herroepingsformulier mee te sturen die onderaan deze pagina te downloaden is.

 

Wettelijke garantie
Voor alle artikelen die je bij ons koopt, geldt de wettelijke garantie. Wettelijke garantie wil zeggen dat een product datgene is of moet doen wat de consument er in alle redelijkheid van mag verwachten. Voor sommige producten geldt ook een fabrieksgarantie. Deze garantie doet niets af aan de wettelijke garantie.

Wil je weten wat wij voor je kunnen doen? Neem dan contact op met onze collega’s bij de Afdeling Klantenservice. We bekijken graag of we je een reparatie kunnen aanbieden, een vervangend artikel kunnen sturen.

Garantiebewijs van mijn artikel:

Het garantiebewijs van je aankoop is de factuur die je hebt ontvangen bij de bevestigingsmail van je online bestelling. Je hebt één van deze bewijzen nodig om aanspraak te kunnen maken op garantie. Zonder deze bewijzen kunnen we je jammer genoeg niet helpen.

Onderzoek plicht:

Wanneer je je pakketje van ons hebt ontvangen dien je te voldoen aan de zogenaamde onderzoek plicht die een klant heeft. Dat wil zeggen dat je binnen korte tijd na ontvangst moet kijken of je bestelling klopt en compleet is, er geen gebreken zijn en het artikel voldoet aan je verwachtingen. Is dit niet het geval? Dan vragen we je ons dat uiterlijk binnen 2 maanden na de bezorging schriftelijk te laten weten. Hiervoor ontvangen we graag een duidelijke en gedetailleerde beschrijving van wat er mankeert zodat wij je goed kunnen helpen. Wij behouden ons het recht je klacht te (laten) onderzoeken.

Geen recht op garantie

In sommige gevallen heb je jammer genoeg geen recht op een gratis reparatie of een nieuw product. De garantie vervalt wanneer:

  • Het artikel door normaal gebruik versleten is.
  • Het artikel val-, stoot- of waterschade heeft.
  • Het artikel onjuist gebruikt is.